نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2801
-
الف
+

نخستین بازارچه تابستانی ولایت بامیان برپا شد

نخستین بازارچه تابستانی محصولات محلی به منظور رشد تولیدات محلی بامیان، در مرکز این ولایت برگزار شد.

به گزارش آی فیلم2، نخستین بازارچه تابستانی محصولات محلی به منظور رشد تولیدات محلی بامیان با حضور «سید انور رحمتی» والی ولایت بامیان، «لطیفه محسنی» معاون اجتماعی، «فضیل احمد فضل» رئیس بنیاد منطقوی دفتر بنیاد آقاخان در بامیان و شماری از روسای ادارات دولتی و غیر دولتی در مرکز بامیان برگزار شد.

این بازارچه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، تفریحی و توریستی با نمایش محصولات محلی ولسوالی های بامیان و مرکز این ولایت در سرک معارف افتتاح شد.

والی بامیان در مراسم افتتاح این بازارچه برگزاری چنین برنامه ها را برای رشد اقتصاد مردم و معرفی تولیدات محلی موثر خواند و گفت: جهت بازاریابی تولیدات محلی بامیان، برنامه های توریستی ادامه دارد.

در باميان ولایت تاریخی واقع در مرکز افغانستان، مردم هر روز خود را با خلاقيت و نوآوری در عرصه های مختلف بويژه فرهنگ و هنر شروع می نمايند.

بر همین اساس، برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی از جمله سارک، راه ابريشم، گل کچالو و ... برای ولايت باميان و مردم آن يک فرصت تاريخی و بستر مناسب فرهنگی شمرده مي شود.

آنان با استفاده از اين فرصت و زمينه قادر خواهند بود که فرهنگ، هويت و ظرفيت و توانايی خود را بار ديگر نه تنها به دولت مردان افغانستان، بلکه به مهمانان خارجی و جهانيان به نمايش بگذارند.

م ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین